Út a győzelemhez 2. (Jim Sanders)
(Jelenések könyve, avagy az utolsó idők)
Az elragadtatás
Az elragadtatásról lesz szó, mert ez a legutolsó eseménye a gyülekezet korszakának. Az Úr
kivesz minket innen a földrıl, és ennek az idıkorszaknak ezzel vége lesz. Nem szabad
tudatlanságban élnünk ezzel az idıkorszakkal kapcsolatban, amelyben élünk!
Az elragadtatás nem más, mint szó szerinti elvitele Jézus Krisztus hívı testének a földrıl.
Másképpen szólva a levegıbe ragadtatnak el Jézus hívıi, hogy onnantól kezdve örökké Jézussal
legyenek. És ez lesz a legcsodálatosabb esemény, amelyet a föld valaha is meg fog tapasztalni! Sok
ember érthetetlenül áll ezelıtt, mert ez egy akkora természetfeletti megnyilvánulás és esemény lesz.
A hústest azt mondaná erre, hogy: ugyan ne viccelj már velem! A keresztények legtöbbje nem
tudja kezelni az élet realitásait. De a keresztények nem tehetik azt meg, hogy csak a Biblia egyes
részeit fogadják el. A Biblia azt is tanítja, hogy a hívık elragadtatnak. Tudnunk kell errıl, és nem
szabad, hogy tudatlanságban éljünk!
Ez az esemény nem azonos Jézus Krisztus második adventjével! Mert Jézus Krisztus második
visszajövetele a hétéves megpróbáltatások után következik be, az Olajfák hegyén.
Tanításokba kezdtünk az elızı kazettákon, és a gyülekezeti titkokról volt szó - ami egyszerően
azt jelenti, hogy a hívıknek ismerniük kell a gyülekezeti tanokat! És a Biblia azt tanítja, hogy azok,
akik Jézus Krisztus testén kívül vannak, azok számára ezek mind titkok. Ezek a titkok csak azok
számára jelentenek megértést, és kapnak felfedést, akik azon a csoporton belül vannak. Ez a görög
szó eredeti jelentése. És ez a szó kapcsolatban áll a gyülekezettel is - és a kereszténység tanai is a
titkok tanai közé tartoznak a kívülállóknak. Azok számára is titokként állt, akik elızıleg éltek,
vagyis az Ószövetségben.
Efezus 3:3
„Hogy tudniillik kijelentés útján ismertette meg velem a titkot, aszerint, amint az elıbb
röviden megírtam.”
Az elızı idıkorszakok emberei nem kaptak megértést a jelenlegi gyülekezeti korszak titkairól -
még az Ószövetségben élı ember sem értette. És azon emberek számára is titokszámba tartozik, akik
ebben az idıkorszakban nem a gyülekezeti test tagjai. A keresztények számára is titokként
maradhatnak ezek a tanok, ha nem tanulmányozzák az Igéket. Azon keresztények számára is titkok
maradnak ezek a keresztény tanok, akik az Ószövetségbıl, és a négy elsı Evangéliumból tanítják a
keresztény alaptanokat. Hogyha pedig ezeket a keresztény tanokat nem szélesítjük ki a késıbbi
levelekre, akkor keresztény titkokként maradnak a számunkra.
Pál is úgy írja, hogy az elragadtatás része a titkoknak.
1Korinthus 15:51
„Ímé, titkot mondok néktek. Mindnyájan ugyan nem aluszunk el, de mindnyájan
elváltozunk.”
Ha nem értjük meg az itteni titkokat, akkor nehézségünk lesz az elragadtatás megértésével is.
És ha azt nem látjuk be, hogy az ószövetségi próféták nem kaptak betekintést a gyülekezeti
korszak ezen elragadtatás részébe, akkor azt sem fogjuk megérteni, hogy nincs olyan ószövetségi
prófécia, amely a gyülekezeti korszak alaptanaival, vagy az elragadtatással foglalkozna. Akkor
félreérthetı lesz a továbbiakban, amit Jézus Krisztus második visszajövetelérıl tanítunk. Akkor azt
gondolhatjuk, tévesen, hogy a megpróbáltatások ideje, és a második advent a gyülekezet számára is
érvényes.
Az emberek sajnos nagyon sokszor vesznek ilyen téves dolgokat az Ószövetségbıl. Átkokat,
törvényeket, legalizációt, aminek semmi köze a gyülekezethez, mert Krisztus megváltott minket a
törvények alól, és a legalizáció alól. Ez is a titkok része, hogy mi keresztények nem vagyunk az átok
alá zárva!
Amikor az emberek felfedezik, hogy: ó, itt van az elragadtatás leírása az Ószövetségben - és azt
látják, hogy az elragadtatás mindazon szörnyő megpróbáltatások után következik be, és nagyon sok
tévedés és félreértés származik ebbıl. Tévesen értelmezik azokat a tanításokat, amelyeket Jézus
adott a zsidók számára, amikor a földön járt. Az nem a gyülekezeti tanítások alapja!
Ahogy a Máté 24-bıl a múltkori kazettán olvastunk Igéket, Jézus ott a zsidókat egy másik
idıkorszak alapján tanítja. Ki kérdezte a kérdést Jézustól? A zsidók szerették volna tudni, hogy mi a
jele Jézus Krisztus visszatérésének. Jézus elmondta a második advent, a második visszajövetelének
jeleit - és ez a zsidók számára vonatkozik, az ı idıszámításuk szerinti korszak végére. Ez Jézus
Krisztus második visszajövetele, vagy másként második adventje.
De mi, mint gyülekezet, mint Jézus Krisztus gyülekezeti teste, Jézus Krisztus megjelenésére
várunk, az elragadtatásra. Ha a titkok lényegét nem értjük meg, akkor nem látjuk tisztán az
elragadtatás titkát sem, ezért fektetjük le ezeket az alapokat.
Hiszem, hogy az elragadtatás közvetlen közelében élünk. A gyülekezeti korszak utolsó részébe
illik bele az elragadtatás. Ez egy nagyon fontos tématerülete az életünknek! És amit hiszünk az
elragadtatásról - ha egy keresztény azt hiszi, hogy az elragadtatás a megpróbáltatások ideje után
következik be, akkor képes lesz minden erejét, idejét és pénzét a megpróbáltatások idejére tervezni,
ahelyett, hogy minden erejét, idejét és pénzét abba fektetné, hogy lelkeket nyerjen meg az Úr Jézus
számára. Sajnos ezek a megtévedt keresztények, akik ezt helytelenül hiszik, soha nem kerülnek bele
igazán az evangelizációs munkába sem. A világon mindenhol lehet látni ilyeneket.
Ennek a megértésnek nagyon fontos hatása lesz arra is, hogy hogyan éljük a keresztény életünket
az utolsó napokban. Másrészt, ha megértjük, hogy Jézus Krisztus elragadtatása az ı gyülekezeti
testének bármelyik pillanatban bekövetkezhet, mert ebben a korban élünk, akkor még komolyabban
veszed Istennel való együtt járásodat.
Látjátok tehát, hogy amit hisz az ember, az nagyon fontos abban, hogy hogyan fog Istennel
együtt járni.
Van egy másik téves tanítás, hogy az Ószövetségben Izrael jelképezné és elıképezné magát a
gyülekezetet - és utána ebbıl arra következtetnek, hogy akkor nem lesz szó szerinti elragadtatás.
Úgyhogy ti, akik hallgatjátok a tanítást, ne rám legyetek mérgesek! Mert az Efezusi levélben is
olvasható, hogy az elızı idıkorszakok emberei nem kaptak bepillantást ezen idıkorszak titkaiba, így
az elragadtatásba sem. A gyülekezeti tanok másik alaptana a szellemi újjászületés sem volt felfedve
az Ószövetségben. Azok az emberek, akik az Ószövetségbıl próbálnak megértést kapni ezen
idıkorszakra, azok el fognak tévedni! Ha viszont az Újszövetség alapján próbálunk eligazodni,
akkor minden tökéletes rendben be fog illeszkedni a maga helyére.
Ezért fogjuk tanulmányozni a Jelenések könyvét is, és ha a végére jutunk, minden egyszerővé
válik, és minden a helyére kerül.
Jelenések 22:10
„Azután monda nékem: Be ne pecsételd e könyv prófétálásának beszédeit, mert az idı
közel van.”
Ez nagy egyszerőséggel azt jelenti, hogy nekünk megértést kell kapnunk a Jelenések könyvébıl.
Néhány keresztény úgy gondolhatná, hogy a Jelenések könyve az az összezavartság könyve.
Dániel próféta is kapott egy látomást Jézus Krisztus második visszajövetelérıl, de neki azt mondta
az Úr, hogy be kell pecsételnie még, és titokként kell tartania. Abban az idıben azért kellett
bepecsételni és titokban tartani, mert még úgysem értették volna meg.
De itt nekünk pont az ellentettjét mondja az Ige. Ezért Isten szeretné, ha mi megértenénk a
Jelenések könyvét. A legtöbb keresztény nem tanulmányozta igazán a Jelenések könyvét eddig még.
Hadd magyarázzak el valamit! A Jelenések könyvébıl, ha egyetlen egy Igét kiragadsz, arra nem
építhetsz fel egy teljes elméletet, nem kapsz belıle megértést, legalább annyira nem, mintha a fizika
órákon a harmadik hónap után ülnél be az elsı órára. Nem fogod tudni kitalálni, mirıl szóltak az
addigi tanítások. Ezért szükségünk van alapokra, és a kezdetek kezdetétıl, az elejétıl kell tanulnunk.
És azért, mert ez a kezdı lépés kimarad nagyon sokaknál, ezért összezavarodnak.
Másrészt pedig lehet, hogy egy nagyon kedves keresztény dal, ami az idık végérıl szól, vezetett
félre, és teljesen rossz elképzelésed van az idık végérıl. Sokszor a keresztény emberek helytelen
tanításokat, rossz programokat kapnak. Ezért nagyon ırködni kell az elménk felett, amikor másoktól
hallunk keresztény tanításokat!
És most szeretnélek benneteket figyelmeztetni, hogy nagyon sok önmagát kinevezett professzora
van az utolsó idık tanainak! Ezek azok a tanítások, amelyektıl leginkább kell óvnod magadat! És
ezért ne fogadj el tanításokat ezektıl az emberektıl! És ha már így összezavarodtak, akkor szinte
tejességgel reménytelen ıket másként megtanítani. Tudom, mert szinte nap mint nap kell ilyen
keresztényekkel foglalkoznunk
Máté 24:36-42
„Arról a napról és óráról pedig senki sem tud, az ég angyalai sem, hanem csak az én Atyám
egyedül. Amiképpen pedig a Noé napjaiban volt, akképpen lesz az ember Fiának eljövetele is.
Mert amiképpen az özönvíz elıtt való napokban ettek és ittak, házasodtak és férjhez mentek,
mind ama napig, amelyen Noé a bárkába ment. Két asszony ıröl a malomban; az egyik
felvétetik, a másik otthagyatik. Vigyázzatok azért, mert nem tudjátok, mely órában jön el a ti
Uratok.”
Sokan gondolják, hogy ezek az elragadtatásról szóló Igék, pedig semmi köze ezeknek az Igéknek
az elragadtatáshoz – és ezt részletesebben meghallgathatjátok az elsı kazettán. Hiszen Jézus azt
tanítja, hogy hasonló lesz, mint Noé napjaiban volt - olyan lesz az ember Fiának eljövetele is. Ez
lesz, amikor Jézus az Olajfák hegyére száll le, és az Armageddoni csatát fogja megvívni azokkal az
ellenségekkel, akik Isten ellen fordultak. A csata gyızelmét követıen pedig 1000 évig uralkodik itt a
földön az övéivel.
Nézzük, mi történt Noé napjaiban! Ítélet szállt a földre. Viszont a mi elragadtatásunk az nem
ítélet lesz! A gyülekezet elvitele lesz. Ezek az Igék pedig a halállal kapcsolatos Igék itt, mint ahogy
azt a 39-40. versben olvashatjuk:
Máté 24:39-40
„És nem vettek észre semmit, mígnem eljött az özönvíz és mindnyájukat elragadá:
akképpen lesz az ember Fiának eljövetele is. Akkor ketten lesznek a mezın; az egyik felvétetik,
a másik otthagyatik.”
Akkor az özönvíz ragadta el mindnyájukat. És Jézus ezt a példát használja az İ második
adventjének, a második eljövetelének példájára. Nagy pusztulás lesz az Armageddoni csatánál. Az
egyiküket elragadják, a másikuk pedig itt marad. Aki itt marad élve, azok lesznek azok, akik a
millennium éveiben újra népesítik a földet.
Tehát pontosan lehet látni az összefüggést az Igékben.
Azért, mert hibásan és helytelenül hallottuk eddig, vagy megvannak az elıítéleteink - nagyon sok
ilyen elıítélet lehet bennünk a Jelenések könyvérıl, vagy az idık végérıl hallott tévtanainkról. És
nagyon sok összezavart féligazság, -elmélet létezik ezzel kapcsolatban. És ha ennek részévé válsz,
akkor eredményeképpen semmit nem fogsz megérteni az elragadtatásról és idık végérıl.
Olvastuk a Jelenések könyvében az elıbb, hogy az idık vége közel van. Milyen idık vannak
közel? A gyülekezeti idıkrıl szól az Ige.
„Be ne pecsétled ezen sorokat” – mondja az Ige. Hanem Isten azt várja el, hogy a Jelenések
könyvébıl megértést kapjunk. Ez a mi célunk, hogy megértést, és világosságot hozzunk ezen
témakörbıl. És mire végére érünk, meg fogjátok érteni a Jelenések könyvét.
Az egyedüli út, hogy megértést kapjunk, hogy az alapokat helyesen kell lefektetni. És mielıtt
Igérıl Igére haladnánk, és tanítanánk, ezt a munkát végezzük el - lerakjuk az alapokat. Ezt követıen
leszünk képesek arra, hogy az Igét helyesen értelmezzük.
Meg kell értenünk elıször is Istennek az idıkrıl szóló tervét! Az idıkorszak egyszerően egy
idıkeretet jelent, amelyen belül Isten egy meghatározott módon foglalkozik az emberiséggel. Ezeken
az idıkorszakokon menjünk végig!
Mikor Isten teremtette az embert, akkor ez volt az elsı idıkorszak az ember történetében,
egészen addig, amíg Ádám bőnbe nem esett. Hívhatnánk ezt az idıkorszakot az ártatlanság
idıkorszaknak is.
Ádám bőnbeesését követıen a következı idıkorszak a lelkiismeret korszakának nevezhetı, mert
Isten megengedte az embernek, hogy a saját lelkiismerete alapján vezesse az életét. Természetesen
ez az idıkorszak nem úgy alakult, ahogy Isten szerette volna, kb. 1700 évig tartott.
Ezt követte Noé özönvize. Ezután Isten Noénak törvényeket adott. És mondhatnánk, hogy
emberi kormányzás ideje kezdıdött. 425 évig voltak érvényben azok a törvénykezések, amelyeket
Isten Noénak adott.
Ezt követte a következı idıkorszak, amelyben Isten Ábrahámnak adta az ígéretét. Ezzel a
korszakkal indult az úgynevezett ígéret korszaka. Ez 430 évig tartott, és befejezıdött Izrael népének
kivonulásával Egyiptomból.
Akkor kezdıdött a törvény korszaka. Hívhatnánk ezt a zsidó idıkorszaknak is. Ez az idıkorszak
1700 évig tartott, és Jézus Krisztus elsı eljövetelével végzıdött. De ebbıl a zsidó idıkorszakból még
mindig hét év hátra van. Mert ez a zsidó idıkorszak Jézus Krisztus megszületésével félbeszakadt,
pontosabban megszakadt, mert 7 év még hátra van belıle.
Jézus Krisztus megszületésével gyülekezeti korszak indult, a kegyelem korszaka. Hívjuk ezt tehát
gyülekezet korszakának. Ez az idıkorszak pedig most már közel 2000 éve tart.
A gyülekezeti korszak végével kezdıdik az a hét év, amely még hátra van a zsidó idıkorszakból.
Másképp szólván az az idı, amelyben még Isten a zsidókkal akar foglalkozni. Ezt a hét éves
idıkorszakot a megpróbáltatások idejének is lehet nevezni. De a gyülekezet már nem lesz itt.
Ezt követıen a zsidó idıkorszak beteljesedik, véget ér, és Jézus Krisztus második visszajövetele
történik, amikor a földre jön, és ezer éves uralmát kezdi meg itt a földön, mint a királyok Királya. Ez
lesz a millenniumi idıkorszak kezdete, amely Jézus Krisztus teljes földi uralmát jelenti. 1000 évig
fog tartani. Ennek az idıkorszaknak a végén következik be, ezt követi, a nagy fehér trón, isteni trón
elıtti utolsó ítélet. Ez nem a keresztények ítélete lesz, ez ítéletét jelenti az ellenszegült és fellázadt
angyaloknak, akik jelenleg láncon vannak, és láncon ıriztetnek, és akkor Isten trónja elıtt kell
megjelenniük. És akkor kell megjelenniük mindazoknak az embereknek, akik bármelyik
idıkorszakban is éltek, és Isten ellen fordultak. Az ítéletüket követıen pedig a tüzes tóba vettetnek.
Az én hitem szerint ezt követıen a föld felrobban, tőz emészti meg, és Isten ezt követıen
újrateremti a földet a hitével, és olyan tökéletes lesz az újrateremtett föld, mint amilyen volt
eredetileg.
Ezt követı idıkorszak pedig az utolsó idıkorszak a megváltottak számára. A megváltottak,
vagyis mi, együtt fogunk uralkodni Jézussal.
Azért mondtam ezt mind el, hogy egy pontos látásunk legyen arról, hogy hová kell elhelyezni
ebben az idıskálában a Jelenések könyvének történéseit. Mert a Jelenések könyvének 95%-a a
megpróbáltatásokkal foglalkozik. Jézus visszajövetele, a millenniumi uralkodása, és utána pedig a
megváltottak örökké való uralma következik. 95%-a ezen idıkorszakot fedi le. Mind tehát a jövıben
van, semmi köze a gyülekezet korszakához!
Mindez tehát a zsidó idıkorszakkal kötıdik össze - a hétéves megpróbáltatások ideje. Ezt az
idırészt fogjuk most leginkább tanulmányozni, ide esik a legtöbb prófécia is.
Az egyik fı dolog, amivel foglalkoznunk kell, hogy hogyan kell helyesen értelmeznünk a
próféciákat, mert ebben a könyvben olyan sok prófécia található. A legtöbb keresztény nem ismeri
föl a próféciák igazi értelmét és jelentését. Istentıl ihletett kiejtés ajándék, amely a jövıre utal. Az
idık végérıl való tervei Istennek próféciákba foglalva. Mindannyian tanulhatunk a próféciákból, de
a fı pont, hogy kinek küldte Isten a próféciát. Nem kell minden próféciát magadra venni a Bibliából,
és azt mondani, hogy ez úgy hangzik, mintha a miénk lenne. Ez nem a miénk, nem a gyülekezeté.
Tudnod kell, hogy melyik prófécia kinek szólt, mielıtt helyesen tudnád értelmezni Isten Igéjét!
Jónás is kapott próféciát az Úrtól, de az nem Egyiptom számára volt, hanem Ninive számára volt
az üzenet. Hanem egyedileg meghatározott emberek számára volt az üzenet, tehát az egyiptomiak
nem vehették magukra ezt az üzenetet. Tehát elıször mindig meg kell határoznunk, hogy kinek a
számára van a prófécia. Az a gyülekezet számára van-e, vagy a zsidó nemzet számára, vagy
harmadsorban az egész világ számára szól-e! És ez nagyon-nagyon fontos a te számodra, hogy
felismerd, hogy kinek a számára küldte Isten a próféciát.
Jelenések 3:10
„Mivel megtartottad az én állhatatosságra intı beszédemet, én is megtartalak téged a
megpróbáltatás idején, amely az egész világra eljön, hogy megpróbálja e föld lakosait.”
Mindenféle használatban megtalálhatjuk az elragadtatást, és bizonyítékokat fogok neked adni
erre! Ezen tanítás folyamán be fogom nektek bizonyítani, hogy az elragadtatásunk még a
megpróbáltatások elıtt meg fog történni!
Ha ezt az egy Igét, amit az elıbb felolvastunk, megértené a gyülekezet, hogy kinek szól, akkor
nagyon sok téves gondolatot tisztázhatnánk!
Valaki azt mondja, hogy nem kell végigmenni egy hívınek a megpróbáltatások idején, mert
Jézus azt mondja, hogy: én megtartalak téged a megpróbáltatások idejétıl. Kihez szól itt Jézus? Ha
megértenénk, kihez szól ez az Ige, megkímélnénk magunkat a sok zavartól. Ez az Ige a filadelfiai
gyülekezethez írt levélnek részlete. Vagyis ezt az Igét a Jézus Krisztus testének szánta az Úr. Nem
csak egy filadelfiai gyülekezet van. Jézus azt mondja, hogy azért mert ez a gyülekezet az ami, mert
engedelmesek voltak, és megtartották Jézus beszédeit, ezért megmenekülnek a megpróbáltatásoktól.
Miért fognak megmenekülni? Mivel megtartották Jézus béketőrésre intı beszédeit. Jézus egy
angyalon keresztül azt mondja a gyülekezetnek, hogy a megpróbáltatások idején nem lesznek itt,
mert megtartották Jézus beszédeit.
Nézzük meg, mit jelent ez a béketőrés! Ez jelenti, hogy bizalommal elváró reménység a jövıbeli
dolgok felé - vagyis nagy reménységet jelent. Jézus azt mondja, mivel te nagy bizalommal vársz
rám, Jézus megjelenésére, ezért nem kell végigmenned a megpróbáltatás idején. És ez az a nagy
igazság: a gyülekezetek jelenleg Jézus Krisztus megjelenését várják. Jézus eljön a gyülekezetért. Ha
megértenénk, hogy kinek címezte ezt az Igét, akkor ez minden problémánknak véget vetne!
Ennél több bizonyítékot is elétek tárunk még a mai napon! De nagyon fontos megérteni, hogy
kinek címezte az Igét!
A második nagyon fontos dolog, amelyet meg kell értenünk a próféciáról, hogy kinek küldte az
Úr, hogy a Jelenések könyvében olvasható legtöbb próféciának két oldala is van. És a próféta, aki ezt
a próféciát küldi, annak még nincs megértése az idıkrıl. Hadd magyarázzam a következı módon:
mert a próféta, aki adja a kiejtés üzenetét, nem látja azt az idıkeretet, amelybe illik a prófécia.
Amikor Isten ad egy látást, akkor általában az két környezetben lehet. Nincs idıérzék. Tehát ezért
mondhatnák, hogy nem három dimenziós. Ezért a próféták legtöbbje nem érzékeli az idıt. És ezért
magadhoz is engedheted az Igét, hogy személyesen hozzád szól.
Van egy üzenetem a számodra! Ne fogadj el egyetlen személyes próféciát sem anélkül, hogy
meg ne vizsgálnád, megáll-e az Ige tükrében, mert Isten nem próféciát küld hozzád, hogy azon
keresztül foglalkozzon veled, mert mi új idıkorszakban vagyunk, a gyülekezet korszakában. Isten
veled a belsı bizonyosságon keresztül foglalkozik. A prófétától kapott üzenet csak megerısítheti azt,
amit te már a szívedben úgyis tudsz.
Van egy mondás gyülekezeti körökben: hogyha ez új a számodra, csókold meg az illetıt
szeretettel, mondj neki viszontlátást, és ne figyelj rá többet, mint prófétára! Mert Isten csak olyan
dolgokat fog megerısíteni prófétai üzeneteken keresztül, amit már a te szívedbe belehelyezett.
Igazi próféták, akiket az Úr valóban a szolgálatba állított, és kimondja a próféta a próféciát, úgy
tőnhet, mintha a jövı héten beteljesedne, de sokszor ott van az idızítés, amit a próféta akkor éppen
nem lát. Ez pontosan olyan, mint a szolgálatra való elhívás. Ott van az idızítésnek a ténye, föl kell
készíteni magunkat a szolgálatra. Ha kapod az Úrtól az elhívást, olyan erıs ez az elhívás, hogy ott
azonnal szívesen föladnád még a munkádat is – de akkor elrontottad az idızítést. Mert ha elhívását
érzed az Úrnak, akkor annyi a dolgot, hogy felkészítsd magad a szolgálatára. Tehát te és én képesek
vagyunk arra, hogy a próféciát a megfelelı idızítésbe helyezzük, tehát Isten megfelelı idıskálájába
helyezzük, és megértsük az idıket.
Ézsaiás 61:1-2
„Az Úr Isten Szelleme van énrajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek
örömhírt mondjak; elküldött, hogy meggyógyítsam a megtört szívőeket, hogy a foglyoknak
szabadulást hirdessek, és a megkötözötteknek megoldást; Hogy hirdessem az Úr jókedvének
esztendejét, és Istenünk bosszúállása napját; megvigasztaljak minden gyászolót;”
A következıben megnézzük a prófécia megismétlıdését.
Lukács 4:18-21
„Az Úrnak Szelleme van énrajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az
Evangéliumot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívőeket meggyógyítsam, hogy a
foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyílását, hogy szabadon
bocsássam a lesújtottakat, Hogy hirdessem az Úr kegyelmének esztendejét. És behajtván a
könyvet, átadta a szolgának, és leült. És a zsinagógában mindenki szemei İreá voltak
függesztve. İ pedig kezdett hozzájuk szólani: Ma teljesedett be ez az Írás a ti hallástokra.”
Figyeljétek meg, hogy Jézus nem tesz említést Isten bosszúállásának napjáról ebben az Igében,
de Ézsaiás könyvében mind a kettırıl szól az Ige. Azért nem szólt Jézus róla, mert a bosszúállás
napja még több mint kétezer évvel elırébb lesz. Az İ bosszúállásának napja a második adventkor
kezdıdik. Ez lesz az az idıpont, amikor Isten haragja és bosszúállása kitöltetik a földre. De Ézsaiás,
a próféta, akinek Isten adta az Igét, nem látta a közte lévı idıskálát. Nem látta, hogy az elsı és a
második advent között ennyi idı fog eltelni. Isten bosszúállásának a napja, és az elıtte szóló
próféciák között kétezer év telik el, mégis Ézsaiás jövendölésében az egész egyben tőnik.
Nézzünk meg egy másik próféciát, Dániel próféciáját!
Dániel 9:24
„Hetven hét szabatott a te népedre és szent városodra, hogy vége szakadjon a gonoszságnak
és bepecsételtessék a bőn, és hogy eltöröltessék a hamisság és elhozassék az örök igazság, és
bepecsételtessék a látomás és a próféták, és felkenettessék a szentek Szentje.”
Mondja az Ige, hogy: „a te népedre.” Kinek a népére? A zsidókra. Isten ezt a próféciát, ezt a
kiejtés ajándékot a zsidóknak küldi. „Hetven hét szabatott” – mondja az Ige.
Az újak kedvéért mondjuk, hogy ez hetvenszer hét évet jelent, mert egy hét egy napnak felelhet
meg, vagy akár ezer esztendınek. Egy hét ebben az esetben hét évnek felel meg. Vagyis itt
összességében 490 évrıl van szó. 70 évszer 7 - ez összesen 490 év ítéletet jelent Izrael felett. 490 év
lesz a szükséges ítélet Izrael felett összesen. És utána jön az örök igazság és a szentek szentje, és ez
az Ige a zsidóknak szól.
Dániel 9:25
„Tudd meg azért és vedd eszedbe: A Jeruzsálem újraépíttetése felıl való szózat
keletkezésétıl a Messiás-fejedelemig hét hét és hatvankét hét van és újra megépíttetnek az
utcák és a kerítések, mégpedig viszontagságos idıkben.”
Mit mond itt az Ige? Kimegy a parancs Jeruzsálem újraépítésére, és ezt Nehémiás kapta
parancsba. 445 évvel Krisztus elıtt történt ez a parancsolat. Ezt a pontos évet nem ellenıriztem le,
lehet hogy ebben tévedtem most – de nagyon közel ehhez. Isten azt mondja itt, hogy a parancsolat
Artaxerxes királytól jött a zsidók felé, hogy építsék újra Jeruzsálemet. A templom újraépítése 7
hetet, azaz 49 évet vett igénybe. Következı 62 hét – 434 év - telik el, míg a Messiás megjelenik a
színen Jeruzsálemben. Ez összesen 69 hét - 62+7 -, mielıtt Jézus megjelenik Jeruzsálemben. Ez 483
évet jelent.
Dániel 9:26
„A hatvankét hét múlva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz. És a várost és a
szenthelyet elpusztítja a következı fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által, és végig
tart a háború, elhatároztatott a pusztulás.”
483 év elteltével a Messiás, vagyis Jézus a kereszten halt. És amikor Jézus kereszten halt értünk,
akkor kezdıdött el a gyülekezet korszaka, és akkor a rómaiak elpusztították Jeruzsálemet.
Dániel nem látta ezt át. Dániel nem látta a gyülekezet idıkorszakát, mert a következı versben
már a hét éves megpróbáltatások idejérıl beszél - /a hetvenedik hétrıl/.
Dániel 9:27
„És egy héten át sokakkal megerısíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a
véresáldozatnak és az ételáldozatnak, és utálatosságok szárnyán pusztít, amíg az enyészet és
ami elhatároztatott, a pusztítóra szakad.”
Itt az Ige az Antikrisztusról beszél. Az Antikrisztus a megpróbáltatások idejének elején lép
színre. Úgy jön színre, mint a nagy béke embere, de a hét második felében - ahogy mondja az Ige -,
megmutatja az igazi arcát:
Dániel 9:27
„de a hét felén véget vet a véresáldozatnak és az ételáldozatnak, és utálatosságok szárnyán
pusztít, amíg az enyészet és ami elhatároztatott, a pusztítóra szakad.”
Ez a második fele a hétnek, ez a második három és fél év. Vagyis ebben a második három és fél
évben megmutatja az igazi arcát, és Izraelre támad. Ez az Ige tehát a 70. hétrıl szól - és ez még nem
történt meg! Amikor a Messiás kivágatott az élık sorából, vagyis kereszthalált halt, az volt a 69.
hétnek a vége, akkor kezdıdött a gyülekezeti idıszámítás - és ez 2000 évre szól.
Éppen úgy, mint Dániel próféta, Ézsaiás próféta sem látta a gyülekezeti idıkorszakot. Látta
azokat az eseményeket, amelyeket Isten megmutatott a számára, de az idızítést nem látta közte.
Nem értette az idıket, és nem is érthette meg az idıket.
Kifelé szolgált Dániel, mint próféta? A zsidók felé. Vagyis az ı számára nem volt szabad
megértést adni a gyülekezeti korszakról.
János apostol, aki a Jelenések könyvét írta - az a könyv a gyülekezeteknek íródik, és nekünk kell
megérteni, ami azt jelenti, hogy nem szabad bepecsételnünk! Ézsaiás próféta és Dániel próféta nem
látott keresztül az idıskálán, hogy a gyülekezetnek az ideje is ott van.
Hadd mondjam el még egyszer! Nem volt olyan ószövetségi próféta, aki látta volna a gyülekezet
korszakát, vagy arról prófétált volna. Itt az oka:
1Korinthus 2:7-8
„Hanem Istennek titkon való bölcsességét szóljuk, azt az elrejtett bölcsességet, melyet az
idık kezdetén elrendelt Isten a mi dicsıségünkre; Melyet e világ fejedelmei közül senki sem
ismert, mert ha megismerték volna, nem feszítették volna meg a dicsıség Urát:”
Ezért volt, hogy az ószövetségi próféták nem prófétáltak a gyülekezeti korról, mert számukra a
Gyülekezet korszaka titok volt.
János 10:17-18
„Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt.
Senki sem veszi azt el éntılem, hanem én teszem le azt énmagamtól. Van hatalmam letenni azt,
és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az én Atyámtól.”
Jézus Krisztus volt a tökéletes, bőn nélküli áldozati bárány a mi bőneinkért. Miért tette meg?
Zsidó 2:14
„Mivel tehát a gyermekek testbıl és vérbıl valók, İ is hasonlatosképpen részese lett
azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma volt a halálon, tudniillik az
ördögöt,”
Tudjuk, hogy Jézusnak miért kellett megtennie - hogy megsemmisítse a pusztulást, a halált. De
ha ezt megértette volna e világ fejedelemsége, akkor nem feszítették volna keresztre a dicsıség Urát,
mert titokként van azok számára, akik nem keresztények.
Az ószövetségi szentek is a gyülekezet megértése nélkül éltek, nem voltak a gyülekezet részesei,
nem volt a szívükben újrateremtett isteni szellem. Jézus Krisztus vitte fel az ószövetségi szenteket az
İ mennybemenetelekor, és jelenleg már a mennyországban vannak ezek a szentek. A gyülekezet
azok számára még titokszámban volt. Azért volt így, mert Isten nem akarata, hogy a démonikus erık
és fejedelemségek, és uraságok és hatalmasságok megtudják az İ szent megváltási tervét idı elıtt,
mert ha megtudták volna ezt a szent megváltási tervet, akkor a dicsıség urát, Jézus Krisztust nem
feszítették volna keresztre.
Az ördög nem mindentudó, az ördög csak egy bukott angyal, és ı a pusztító, és a legnagyobb
hazugság, amit valaha hallottam az életemben, hogy az ördög az, aki meggyógyít. Az ı természete a
halál, és bukott természete van. İ pusztít. Csak pusztítani tud! És az ördögnek nincs képessége arra,
hogy a te elméd gondolatait leolvassa. Az ördög csak arra képes, hogy a kimondott szavakra
figyeljen. Ezért olyan fontosak a te szavaid!
Forrás: https://www.bekevar.fw.hu/